torsdag 15 september 2011

46 dagar kvar, snart är här !

Idag är det 46 dagar kvar tills det beräknade datumet som vi ska bli föräldrar, föräldrar till ett barn som kommer till världen. Ett barn från oss, som vi ska uppfostra och älska genom livet!

Arbetade först idag till 15, men sen så gjorde jag klart skänken när jag kom hem efter 2 dagars byggande, det var grymt jobbigt att skruva ihop den och tog väldigt mycket längre tid än jag tänkte mig.. Hur mycket saker som helst som skulle skruvas ihop, men men, nu är det ihopskruvat iaf ! Det som var kvar idag var bara att fästa lådorna i skänken.

Sen kom Frank och hälsade på, grymt kul att träffa honom igen. var riktigt längesen!
Han som blivit låtsas-pappa också, och jag som ska bli pappa, 2 familjer som kan hitta på saker sen också. Båda kommer och han har ett helt nytt liv, med ett barn och familj som ger så mycket tillbaka till en. Det blev mycket prat om familj, barn och hur mycket barn ger en nått tillbaka! Och tack Frank för tipsen på photoshop! Får ta och ses snart igen! =)

Petra har jobbat hela veckan, och fått mer timmar dom 2 sista dagarna, och det är skönt att få in extra pengar utöver det vi får in i vanliga fall, så länge Petra orkar arbeta. Extra pengar är skönt, men Petras hälsa går först och främst! Det är det viktigaste!

Nu när det bara är 1,5 månad kvar och barnet kan i princip komma när som helst, så fort det är redo och vi har inget att säga till om det. Så i helgen måste vi packa skötväska, så allt är redo för förlossningen. Sen måste jag och min pappa fixa spjälsängen så den är klar också.

Nu är det skönt att det är fredag imorgon, visserligen ska jag jobba hela helgen, men imorgon vet jag att Petra kommer hem och jag får ha henne vid min sida igen! <3
Saknar henne så otroligt mycket när hon inte är här!


Hoppas alla har det så bra, och inte blir allt för bittra över att hösten är här och mörkret kommer allt mer!

//Johannes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar