torsdag 21 mars 2013

Sol & Bad - Torsdag 21/3

Idag vaknade vi runt halv 8 och bestämde oss för att åka ner till stranden då vi mådde bättre idag. Vi gick ner till frukosten och då jobbade samma servitör som  jobbade kvällen innan och som har fått Casper att säga Hola^^ men han vågar inte säga det när servitören är bredvid honom utan ropar efter honom.

Efter det valde vi att ta en promenad ner till stranden istället för att vänta en timme på bussen, och det är inte så långt ner ändå, enligt solresor 1,5km. Solen skiner och är klarblått idag, med svag vind så det är skönt. Från vår balkong ser vi temperaturen på en skylt som inte fått sol på sig alls och då står det 16 grader, men är betydligt varmare, andra som är rätt i solen som vi ser på vägen ner visar 26 grader, och kan nog stämma rätt bra i solen.

Väl nere går vi lite längs stranden och väljer att ta oss en mjukglass på Mcdonalds, och 3 mjukglassar gick på 6 Euro 30 cent, vilket kändes lite dyrt. Men var gott i värmen. Sen gick vi ner på stranden, och lättare ställen att dra en barnvagn finns det kan vi lova, men vi gick längre ner där sanden är mer packad & blöt. Sen kom lite vågor som svalkade fötterna, för varmt i vattnet var de inte. Vi gick bort till ett ställe med tak & trall där man kan ställa barnvagnen och lägga sig i sanden bredvid. Men vår fegis till son vägrar sätta ner fötterna i sanden och bara klamrar sig fast i en när man vill sätta ner honom.

Här låg vi och solade i ett par timmar tills vi tog bussen hem, vid 14.00. Idag har vi fått lite färg iaf, när vi legat o gassat i solen. När vi kom tillbka till hotellet åt vi lunch och gick ner till poolen och la oss där för att sola & bada, men innan man kommit i poolen är det iskallt.. Men när vi alla 3 väl kommit i så är det ganska skönt, och vi busade en hel del och tog massa kort. Casper klarade att klättra upp för stegen själv, vår duktiga pojke.

När vi valde att gå upp så ville Casper antingen springa in till receptionen eller bort mot utgången på hotellområdet så man fick springa efter honom hela tiden. Så efter en stund valde vi att gå upp på hotellrummet. Där började vi se filmen Ted, som verkar vara riktigt rolig och sjuk, och valde sen att se färdigt senare och Petra ville ta ett bad i badkaret. Under tiden har Casper ätit upp en liten ostbågspåse, resterna som var kvar, och tagit sig in i kylskåpet ett flertal ggr.. men men, man är väl inte en liten busunge för inget sig;)

Sen gjorde vi oss klara för att äta på grillrestaurangen på systerhotellet Miraflor, då Johannes gillade den maten mer och istället äta på vårt hotell imorgon då de skulle vara kinesisk buffé. Där jobbade ikväll Jose, som skojade med Casper som vanligt och som Johannes tycker liknar en äldre version av Sean Banan ^^
Petra tog ris o pepparsås som Johannes öste på, dock tänkte han inte till och bara öste på vilket var ett dumt drag då det var riktigt starkt.. Det kommer Johannes få äta upp.
Johannes åt däremot både grillad kycklig, grillad lax & grillat kött.

Hemma nu igen och Casper har nyss somnat och vi ska göra oss i ordning för natten vi också, och funderar om det är värt att gå upp tidigt sista dagen på semestern eller om man ska sova so länge man får?...
Får se vad vi kommer fram till. Imorgon blir det iaf att gå till stranden o sanddynerna som kommer över från Sahara.

ps. Vi glömde skriva tidigare att Johannes kollega sagt att det skulle vara många killar som var gay här, och när man väl kollade sig omkring så märkte man allt fler homosexuella killar. Och vi gick en kvällspromenad och spekulerade om vissa killar vi mötte var gay eller inte, vissa självklara och andra inte. Efter en stund mötte vi 2 äldre gubbar och Johannes frågade om dom var homosexuella och Petra svarade: Nej, dom är nog bara ute och letar efter sina fruar. Johannes sa då efter nån meter framåt: Då har du fel för dom står och grovhånglar nu. Och Petra vänder sig om och bokstavligen tappat hakan, och Johannes börjar asgarva när Petra gick på det och blev helt förvånad. HAHA! .ds